Granola

Print Friendly, PDF & Email

Despre cereale la micul dejun… numai de bine 🙂 .

Dacă sunt făcute în casă, şi ştiu şi ce e pus în ele… şi mai de bine 🙂 .

Nu cred că e nevoie să repet cam ce cantităţi de zahăr se găsesc în cerealele din comerţ… nici ce preţuri sunt la punga de 300 de grame… aşa că varianta de granola e o soluţie mai mult decât rezonabilă.

De data aceasta, pentru granola mea am folosit următoarele:

–          Fulgi de orz

–          Fulgi de ovăz

–          Fulgi de grâu

–          Fulgi de secară

(cam 300 gr din fiecare tip)

–          Nucă de cocos (răzuita, nu am găsit fulgi 🙁 ) – 150 gr

–          Goji – 100 gr

–          Stafide – 150 gr

–          Banane uscate

–          Esenţă de vişine

–          4-5 Lg sirop de arţar

–          4-5 Lg ulei sâmburi de struguri

–          Seminţe de dovleac – 50 gr

–          Seminţe de floarea soarelui – 50 gr

–          Seminţe de in – 100 gr

Cam astea au fost ingredientele de la această tură, lista rămâne deschisă pentru tura următoare 🙂

Am procedat aşa: într-o tavă întinsă am plasat o hârtie de copt şi peste ea am pus fulgii, nuca de cocos, seminţele, bananele şi stafidele; pe deasupra am turnat uleiul, esenţa de vişine şi siropul de arţar şi am amestecat bine; le-am dat la cuptor la 180 de grade şi le-am ţinut cam 30 de minute, având grijă să amestec din când în când. Nu am vrut batoane de granola, ci doar cereale, aşa că nu le-am lăsat să se “lipească”.

(Data viitoare nu mai pun bananele la cuptor, s-au rumenit prea mult 🙂 – le amestec în compoziţie la final).

Când am scos amestecul, am adăugat şi goji şi gata granola… extrem de aromată, o plăcere la micul dejun, cu iaurt sau cu fructe sau cu lapte sau în orice combinaţie preferaţi 🙂 .

Poftă mare la micul dejun! 🙂

_SAV4672 copy

_SAV4674 copy

Written by